DRUŽBA
Diptih vaz
Ljudje smo dostikrat ujeti v vsakodnevne rutine, kot da hodimo v krogu in iz njega ne najdemo izhoda. Simbolno krožnico sem zato presekala ter iz njenih delov sestavila novo kompozicijo, ki predstavlja moč transformacije.
Vazi sta narejeni iz temno rjave visoko-temperaturne gline v tehniki združevanja plošč. To je tehnika, pri kateri tanko valjano glino v “leather hard” fazi sušenja razrežemo ter spojimo skupaj s pocom (glino, razredčeno z vodo na način, da se jo da mazati).
RAVNOTEŽJE
Instalacija
Instalacija predstavlja subjekt, ki je konstantno razpet med različnimi dejavniki. Oseba, prikazana kot prosojna, aerodinamična oblika z zmožnostjo prilagajanja in izmikanja oviram, je vpeta med štiri glavne vplive. To so narava, družbena pričakovanja (širši krog), prijatelji in družina (ožji krog) ter ona sama (osebnost, lastne želje …). Njena naloga je poiskati ravnovesje, ne da bi pretrgala te vezi.
Kalup za stekleni del je narejen s tehniko izgubljenega voska, katerega obliko nato v procesu žganja zasede taljeno steklo (casting). Odlitek sem nato v procesu hladne obdelave zbrusila v želeno obliko ter ga z dvema vrvema zvezala in vpela med štiri točke na stropu.
INTERPRETACIJA
Neuporabni predmet
Po inspiraciji dveh drugih izbranih izdelkov, ki smo si jih ogledali v Slovenskem etnografskem muzeju, sem izdelala obliko, katere tekstura poudarja karakter njene forme. Kvadrat kot izbrano obliko sem prikazala s hladnimi, ravnimi, ostrimi ploščami, ki skupaj tvorijo celoto.
Osrednji del izdelka je formiran z nizanjem razrezanih steklenih plošč. Te so nato skupaj stisnjene s pomočjo železnega navoja, vpetega v lesen okvir, ki jih drži na mestu brez uporabe lepila.
Razstava Navidezni kot predstavlja dela študentov Unikatnega oblikovanja / steklo in keramika, ki so nastala pod mentorstvom profesoric, red. prof. mag. Tanje Pak in doc. Kristine Rutar, v okviru temeljnih predmetov Steklo in keramika. Študentje s svojim delom presegajo meje klasičnega razumevanja materiala, ki ga kombinirajo ali dopolnjujejo z različnimi drugimi materiali, pristopi oblikovanja in umetniškimi praksami.
(odlomek iz kataloga razstave, april 2020)
Uredniški pregled: Katarina Bogataj
Dodaj odgovor