[Izložba] AVA012: razstava diplomantov in pregledna razstava

AVA – Akademija za vizualne umetnosti, 23.6.2020 – 8.7.2020

Vljudno vabljeni na otvoritev diplomske in pregledne razstave AVA012 v torek, 23.6.2020, ob 19. uri na AVA – Akademiji za vizualne umetnosti, Trubarjeva 5, Ljubljana.

 

V torek, 23. junija, se na AVA – Akademiji za vizualne umetnosti odpira razstava desete generacije diplomantov Akademije za vizualne umetnosti z naslovom AVA012. Na razstavi, ki bo na ogled do 8. julija, bo poleg del diplomantov: Natalie Berezine, Dragice Bjelice, Maja Fajfarja, Kaje Nachberger Vidmar in Olene Potočnik na ogled tudi produkcija študentov nižjih letnikov, med avtorji: Ana Bizjak, Niko Čajić, Iris Čeh, Kaja Čevnik, Polona Ferjančič, Iva Ferlinc, Hannah Koselj Marušič, Jaša Andrej Muller, Mila Peršin, Nela Poberžnik, Sara Radulović, Nika Tomažič, Neli Zlatoper, Lara Zupan ter Erazem Rakovec Žunič.

 

»Kljub vsem problemom in izzivom, s katerimi se je naš ‘pogumni stari svet’ srečal ob ‘koronizaciji’, nas letna dodiplomska razstava ob koncu študijskega leta 2019/2020 vendarle navdaja z optimizmom. Ob tej priložnosti bi rad izrazil globoko zadovoljstvo in se zahvalil za predanost in trdo delo, izkazano s strani našega visokošolskega zavoda, naših študentov, osebja, alumnov in prijateljev, ki skupaj prispevajo k temu, da so AVA in naši programi med vodilnimi na področju kreativnih umetnosti, saj se uspešno kosajo z globalnimi družbenimi izzivi. Vsi naši študentje in osebje bistveno prispevajo k ohranjanju pomembne vloge naše izobraževalne ustanove pri vključevanju v javno življenje in zagotavljanju sodobnega izobraževanja v 21. stoletju. Iskrena hvala vsem za odlično opravljeno delo tako znotraj akademije AVA kot drugod! Vsem diplomantom želim veliko uspeha in poguma v novem svetu …« je o razstavljalcih v katalogu, ki bo izšel ob razstavi, zapisal dekan doc. Pepi Peter Sekulich.

 

Deseta generacija diplomantov AVA se predstavlja z raznovrstnimi deli:

Natalia Berezina se predstavlja z instalacijo Zlata ladja, kjer izpostavlja nafto kot eno od glavnih instrumentov kapitalizma in politične moči, s katero države, ki posedujejo naftne vire v rokah, držijo vplivno orodje za nadzor svetovnega gospodarstva. Črna luknja, ki zaradi izčrpavanja nafte postaja vse večja in globlja, vase vsrkava človeštvo, planet in Zlato ladjo.

Natalia Berezina: Zlata ladja

 

Fototransfer tehnike se je poslužila Dragica Bjelica pri delu Nemoč, kjer raziskuje zabrisane meje med tehnološkim in človeškim, živim in neživim, naravnim in umetnim, rojenim in narejenim. Neposredna posledica znanstvene in tehnološke revolucije, ki se je zgodila v drugi polovici 20. stoletja in zrahljala temelje tradicionalnega pojmovanja identitete in družbene skupnosti tudi s pomočjo umetne intelligence, bo povsem predrugačila svet.

Dragica Bjelica: Nemoč 1

 

Dragica Bjelica: Nemoč 2

 

Maj Fajfar bo predstavil dve deli v mešani tehniki, The Diplomat ter Pill dispenser. Serija Pilule predstavlja poglobljen prerez človekovega jaza in njegovega ega. Pilula upodablja tipičen predmet vsakdanjega življenja, ki se manifestira skozi različne prizme in predstavlja irealno realnost vsakega posameznika. Udomačitev tablet skozi simbolizem, ki ga predstavlja plišasti medvedek, predstavlja bolj ali manj zavestno prizadevanje za ponotranjanje farmacevtskih izdelkov, ki učinkujejo tako na zgradbo telesa kot na njegovo delovanje. V tem dejanju se vsakdanji intimni predmet in medicinski pripomoček – zdravilo – združita v paradoksalno nasprotovanje.

Maj Fajfar: The Diplomat
Maj Fajfar: Pill dispenser

 

Kaja Nachberger Vidmar se predstavlja z dvemi deli: serijo fotografij z naslovom AKTIV / PASIV, kjer se igra s transformacijo subjekta skozi borbo med materialnostjo in imaginarnostjo ter postavlja pod vprašaj metanarativo sedanjost. Video Present Perfect skozi stampedo uprizarjanja subjektivnosti izgublja ali pridobiva prevod ter ustvarja potrebo po preferenci razuma skozi senzorni modus.

 

Olena Potočnik je ustvarila interaktivno video igro z naslovom Krvavi trn, v kateri glavna protagonistka, mala punčka, išče izgubljene spomine. Delo obravnava vsakodnevne probleme, ki se dogajajo v družinskem krogu za zaprtimi vrati, o katerih malokdo govori na glas.

Olena Potočnik: Krvavi trn

AVA – Akademija za vizualne umetnosti je neodvisna in nepridobitna šola s poslanstvom, da ustvari uspešno in prepoznavno institucionalno identiteto s prepoznavnim prispevkom skupnostim, ki jim služimo.  AVA je bila ustanovljena kot izziv splošnemu odnosu do umetnosti in kreativnosti v Sloveniji in širši regiji, predvsem glede na diskurz o družbenopolitičnih  posledicah globalizacije kulture in družbe. AVA vzpodbuja interdisciplinarne raziskave in uporabo novih medijev in tehnologij znotraj zgodovinskega in teoretičnega okvirja. Študij temelji na kritičnem razumevanju umetnosti znotraj širšega kulturnega in družbenega konteksta. Od leta 2020 je AVA tudi partnerica univerzitetnega portala Artfiks.

*Akademija za vizualne umetnosti je akreditiran visokošolski zavod pri Agenciji Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu.

www.ava.si

https://www.facebook.com/AvaAcademyOfVisualArts

https://www.facebook.com/institut.ava

Razstavo AVA012 podpirajo:

Studio Černe, Ljubljana

Tift d.o.o. Ljubljana

Društvo NSK Informativni center

Vogmar, Ljubljana

TAM -TAM d.o.o.


Uredniški pregled: Katarina Bogataj


Posted

in

by

Tags:

Comments

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost