[Intervju] ŠPELA ŠEDIVY: Dialog

Piše: Lucija Klauž

 


»Dialog dojemam kot osnovo medsebojnih odnosov, kot neotipljivo vez med eno in drugo osebo. Kljub temu da je dialog nekaj preprostega in osnovnega, včasih težko steče. V delu sem želela prikazati neprijeten občutek stiske zaradi oviranega ali prekinjenega dialoga, a hkrati truda, da bi le-ta normalno stekel.«

 

Špela Šedivy: Dialog, 2018, steklo, taljenje v kalup.

 

Kako si zbrala naslov za delo Dialog?

Dialog je bila ena izmed tem, na katero smo študentke unikatnega oblikovanja ustvarjale pod mentorstvom prof. mag. Tanje Pak v tretjem letniku dodiplomskega študija. Glede na končni izgled izdelka sem se odločila, da bo naslov teme hkrati tudi naslov dela.

 

Kako se je razvijala ideja za Dialog od ideje do končne izvedbe? Lahko nekoliko opišeš potek dela?

Najprej sem pričela z razmišljanjem o tem, kaj zame pomeni dialog in kako bi to lahko prikazala v steklu. Kmalu so se začele izrisovati podobe – najprej v mislih, potem na papirju. Nastajale so različne skice, vendar so vse temeljile na nekakšni povezavi med dvema elementoma. Skiciranju je sledil izbor ideje in izdelava modela v vosku. Potem pa kalup, izparevanje voska, izbor in priprava materiala, taljenje v peči in nato končna hladna ročna obdelava – brušenje.

 

Kakšno je delo s steklom taljenim v peči?

Taljenje stekla po kalupu je verjetno meni najbolj ljuba tehnika oblikovanja stekla. Celoten proces je dolgotrajen in zahteva precej natančnosti in potrpežljivosti. Pa tudi material, prostor in peč.
Postopek je odvisen od posameznega kosa oz. njegove oblike. Odprte kalupe je lažje in hitreje izdelati, kot takšne z negativnimi koti, pri katerih je potrebno dodati še proces izparevanja voska. Medtem ko je izdelek v peči, pa lahko samo nestrpno čakaš in upaš, da bo vse gladko steklo. J
Odpiranje peči je zmeraj najbolj pričakovani dogodek. Če vse poteka gladko, brez kakšnih zapletov in presenečenj, sledi še hladna obdelava, da se odstrani odvečno steklo, ki je ostalo v dotočnem kanalu kalupa ali zračnikih in tudi zato, da dobimo želeno površino.

 

Špela Šedivy: Dialog, 2018, steklo, taljenje v kalup.

 

Kakšno je pri razstavljenem delu razmerje med uporabnim in umetniškim in ali je to nekaj, čemur posvetiš veliko pozornosti, ko snuješ projekt?

V tem primeru gre izključno za umetniško delo, ki nima uporabne funkcije. Mislim, da se v večini primerov že v začetni fazi snovanja loči, ali gre za uporaben ali umetniški objekt. Zato je moje posvečanje pozornosti temu odvisno od vsakega posameznega kosa.

 

Mentorica: prof. mag Tanja Pak


Razstava Navidezni kot predstavlja dela študentov Unikatnega oblikovanja / steklo in keramika, ki so nastala pod mentorstvom profesoric, red. prof. mag. Tanje Pak in doc. Kristine Rutar, v okviru temeljnih predmetov Steklo in keramika. Študentje s svojim delom presegajo meje klasičnega razumevanja materiala, ki ga kombinirajo ali dopolnjujejo z različnimi drugimi materiali, pristopi oblikovanja in umetniškimi praksami.

(odlomek iz kataloga razstave, april 2020)


Recenzija: Katarina Bogataj

Lektura: Zala Vidic


Posted

in

by

Tags:

Comments

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost